← Back to Blog

Θα σε… ξαναδώ στο πλοίο! #CruiseInn

CruiseInn pres

Πριν από έναν χρόνο, τέτοια περίπου εποχή, ήρθε στο mail μου ένα δελτίο τύπου αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα: αφορούσε τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού καινοτομίας όχι σε κάποιον συνεργατικό χώρο αλλά πάνω σε ένα κρουαζιερόπλοιο. Αν και αρχικά η ιδέα με ξένισε, με μια δεύτερη ανάγνωση δεν έμοιαζε καθόλου κακή – γιατί σε μια χώρα που το καλοκαίρι κρατάει… 7 μήνες να μην συνδυάσεις την καινοτομία με τη ναυτιλία και τον θαλάσσιο τουρισμό; Πράγματι, από το CruiseInn ξεπήδησε η καλύτερη ίσως startup της τελευταίας χρονιάς, το Hopwave.

Δεν μου προκάλεσε καμία έκπληξη λοιπόν όταν φέτος έμαθα πως θα επαναληφθεί… εις διπλούν (16-20 Μαιου για τον Τουρισμό/Πολιτισμό και 17-21 Οκτωβρίου για την Γαστρονομία/Τρόφιμα). «Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε φοιτητές (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς) και νέους αποφοίτους, που έχουν ήδη μία επιχειρηματική ιδέα στους τομείς του Τουρισμού/Πολιτισμού και της Γαστρονομίας/Τροφίμων ή που θέλουν να ενταχθούν σε μία επιχειρηματική ομάδα προκειμένου να προσφέρουν και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους», μου εξηγεί ο 24χρονος Βασίλης Σταθόπουλος και συνεχίζει: «Όλα αυτά στη διάρκεια μίας πενθήμερης κρουαζιέρας στο Αιγαίο κατά την οποία θα επισκεφθούμε μερικά από τα πιο όμορφα ελληνικά νησιά -Μύκονο, Πάτμο, Ρόδο και άλλα- ώστε να τεστάρουν τις ιδέες τους με τον τοπικό πληθυσμό και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα».

Συνεχίζοντας την κουβέντα μας, ο Βασίλης μου αφηγείται ότι όλα ξεκίνησαν όταν μια φιλόδοξη ομάδα νεαρών φοιτητών από τον φοιτητικό οργανισμό επιχειρηματικότητας ThinkBiz, μαζί με δυο μέλη του StartupBus Greece, αποφάσισαν να διοργανώσουν έναν επιχειρηματικό διαγωνισμό που να μην μοιάζει με τους υπόλοιπους. Ζήτησαν τη βοήθεια της Celestyal Cruises και επιπλέον συνεργατών και χορηγών, και φρόντισαν οι θεματικές του να αφορούν τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τις τοπικές κοινωνίες των νησιών. «Θέλουμε να ελπίζουμε ότι καταφέραμε μία αρκετά σημαντική επιτυχία: μέσα από 161 αιτήσεις επιλέχθηκαν 38 συμμετέχοντες οι οποίοι σχημάτισαν 7 συνολικά ομάδες που εργάστηκαν πάνω στο κρουαζιερόπλοιο. Από αυτές οι 3 είναι ακόμη ενεργές και συνεχίζουν την επιχειρηματική τους πορεία, κάτι που είναι πολύ σπάνιο για έναν startup hackathon».

Γιατί επιλέξατε την κρουαζιέρα για να αναπτυχθούν οι ιδέες και όχι πχ έναν συμβατικό συνεργατικό χώρο;

Παρότι το ελληνικό startup οικοσύστημα μετράει λίγα χρόνια ζωής, οι διαγωνισμοί επιχειρηματικότητας είναι ένα αρκετά συνηθισμένο γεγονός πλέον. Όταν ξεκίνησε το CruiseInn, είχαμε ως στόχο αυτό που θα παραχθεί αφενός να προσφέρει μία εμπειρία απολύτως διαφορετική από το καθιερωμένο και αφετέρου να δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να δουλέψουν και να τεστάρουν το επιχειρηματικό τους πλάνο σε ένα άμεσο τουριστικό περιβάλλον: ένα κρουαζιερόπλοιο και τα ελληνικά νησιά. Αυτός ήταν και ο λόγος που το CruiseInn πραγματοποιείται σε ένα κρουαζιερόπλοιο, ενώ αυτό ταξιδεύει στη θάλασσα του Αιγαίου.

Τι σας δίδαξε το περσινό σας ταξίδι;

Ένα από τα πιο σημαντικά διδάγματα του περσινού ταξιδιού είναι ότι μια αποφασισμένη ομάδα με ξεκάθαρο στόχο, μπορεί να επιτύχει κάτι φαινομενικά το ακατόρθωτο. Η περσινή διοργάνωση πραγματοποιήθηκε μέσα σε ενάμιση μήνα, γεγονός πρωτοφανές για τα δεδομένα ενός τέτοιου πρότζεκτ. Η θέληση όμως όλων όσοι εργάστηκαν για τη διοργάνωση του CruiseInn βοήθησε ώστε να βγει το φανταστικό αποτέλεσμα που είχε η περσινή κρουαζιέρα.

Αν σας ζητούσα να ξεχωρίσετε μία στιγμή από πέρσι, ποια θα ήταν αυτή;

Μια πολύ ξεχωριστή στιγμή για εμάς, και είναι κάτι που δεν ήρθε στη διάρκεια της κρουαζιέρας, ήταν η πορεία των ομάδων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Συνήθως, μόνο ένα 10% των ομάδων που συμμετέχει σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς συνεχίζει και μετά από αυτόν να υλοποιεί την ιδέα του. Στο CruiseInn, το ποσοστό αυτό έφτασε σχεδόν το 50%! Οι τρεις από τις εφτά ομάδες του διαγωνισμού έναν ολόκληρο χρόνο μετά βρίσκονται πλέον αρκετά βήματα πιο μπροστά από το σημείο που βρίσκονταν όταν αποβιβάστηκαν από το κρουαζιερόπλοιο. Έμειναν μαζί, ανέπτυξαν το επιχειρηματικό τους σχέδιο, συμμετείχαν σε άλλους διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας και κέρδισαν χρηματικά έπαθλα που τους βοηθούν να χρηματοδοτήσουν τα πολύ αρχικά τους στάδια, ενώ έγιναν δεκτοί σε σημαντικά προγράμματα «εκκόλαψης», όπως το Orange Grove.

Το πιο χαρακτηριστικό παραδείγμα είναι το Hopwave. Πρόκειται για μία εφαρμογή που επιτρέπει σε τουρίστες ελληνικών νησιών να αναζητούν κάθε είδους καράβια και ιστιοφόρα που μπορούν να τους μεταφέρουν από νησί σε νησί ή σε «καλά κρυμμένες» παραλίες του νησιού στο οποίο βρίσκονται. Αλλά και το JourneyPost, που αναπτύσσει έναν προσωποποιημένο τουριστικό οδηγό πόλης.

Μπορεί να ήμασταν απλώς τυχεροί που προσελκύσαμε αξιόλογο ταλέντο ή πράγματι να δομήσαμε ένα εκαπιδευτικό πρόγραμμα που βοήθησε αυτές τις ομάδες να πιστέψουν στην ιδέα τους. Το μόνο όμως σίγουρο είναι ότι το συναίσθημα του να ξέρεις ότι βοήθησες να ξεκινήσει κάτι βιώσιμο, και να προχωρήσει και μετά από εσένα, να ξεφύγει από τα πλαίσια ενός διαγωνισμού και να εξαπλωθεί, είναι ανεκτίμητο. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός του ThinkBiz και του CruiseInn. Να στηρίζουν τη νεανική επιχειρηματικότητα και να δίνουν ευκαιρίες και ερεθίσματα στους νέους να «επιχειρούν». Γι αυτό προσκαλούμε κι όσους θέλουν να πάρουν μέρος αυτή τη χρονιά να το κάνουν στο getcruiseinn.com

Share this article

Facebooktwitterlinkedin