<-- Appocalypsis --> <-- End of Appocalypsis -->
← Back to Blog

Ελληνικές Startups: Ανακαλύπτοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοσή τους.

Research_and_Visualization_2013 blog

Ετήσια έρευνα για τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των ελληνικών Startup επιχειρήσεων. Project: Research and Visualization 2013, Thinkbiz. Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας για τις Ελληνικές startups, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 2013. Πραγματοποιήσαμε μία εκτενή έρευνα με στόχο να μελετηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των ελληνικών startups. Για τις ανάγκες της έρευνας και βάση της βιβλιογραφίας, ως startups ορίσαμε εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα από 2009 και μετά, έχουν συνεχώς αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό μοντέλο και χαρακτηρίζονται από υψηλό ρυθμό ανάπτυξης. Δημιουργήσαμε ένα online ερωτηματολόγιο, το οποίο μετρούσε διάφορους παράγοντες όπως το business plan, τους οικονομικούς πόρους, το background και την εμπειρία των ιδρυτικών μελών, την καινοτομία, το εξωτερικό περιβάλλον, τις πωλήσεις και τα κέρδη της επιχείρησης. Η απόδοση μετρήθηκε σύμφωνα με τις συνολικές πωλήσεις και τα συνολικά έσοδα της κάθε επιχείρησης. Θεωρήσαμε εταιρείες υψηλήs απόδοσηs, αυτές με υψηλές πωλήσεις και έσοδα και χαμηλής απόδοσης αυτές με χαμηλές πωλήσεις και έσοδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του έτους 2013 και συμμετείχαν 46 Startups. Μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε το infographic μέσω του οποίου οπτικοποιήσαμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας στο παρακάτω link:

thinkbiz.gr/rnv13

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας 4 είναι οι κύριοι πυλώνες που επηρεάζουν την απόδοση των ελληνικών startup επιχειρήσεων:

1.

Το 78% των startups υψηλήs απόδοσηs είχαν καινοτόμες ιδέες, με υψηλό ποσοστό εισαγωγής νέων προϊόντων. Σε αντίθεση, το 50% των startups χαμηλής απόδοσηs είχαν μικρό ρυθμό εισαγωγής νέων προϊόντων.

innovation

2.

8 στις 10 εταιρείες υψηλήs απόδοσηs έδωσαν μεγάλη έμφαση στη δημιουργία Business Plan και στη χάραξη στρατηγικής στο ξεκίνημά τους. Ενώ μόλις 4 στις 10 εταιρείες χαμηλής απόδοσηs δημιούργησαν Business Plan κατά τη δημιουργία τους.

business plan

3.

Το 74% των startups υψηλήs απόδοσηs, δηλαδή με υψηλές πωλήσεις και έσοδα, έχουν επεκταθεί σε αγορές του εξωτερικού. Ενώ, μόνο το 53% των startups που έχουν χαμηλή απόδοση έχουν προσελκύσει αγορές του εξωτερικού.

internationalization

4.

Οι πόροι* αποδείχθηκαν εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία μίας startup, καθώς το 67% των startups που έχουν πρόσβαση σε όλους τους σημαντικούς πόρους έχουν τελικά υψηλή απόδοση. Αντιθέτως, μόνο το 31% των startups χαμηλής απόδοσης έκαναν χρήση υψηλής ποιότητας πόρων.

* Τους πόρους με σειρά σημαντικότητας αποτελούν: οι δεξιότητες των εργαζομένων, το know-how, η γνώση της αγοράς, η σχέση με του πελάτες, η ευκολία εξεύρεσης κεφαλαίων και τα κανάλια διανομής.

resources

Τέλος,

τα startups που μελετήθηκαν, δραστηριοποιούνται κυρίως στους τομείς του Software με ποσοστό 41%, Hardware με 15%, Retail με 13% και σε άλλους τομείς με 31%. Η ιδρυτική ομάδα φαίνεται ότι αποτελείται κυρίως από άνδρες, καθώς το 73% των ιδρυτικών μελών είναι άνδρες και το 27% γυναίκες. Επιπλέον, φοιτητές φαίνεται ότι αναλαμβάνουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες , αφού αποτελούν το 26% των ιδρυτικών μελών. Τέλος, το 69% των startups έχει έδρα την Αθήνα, το 10% την Θεσσαλονίκη, το 5% το Βόλο και το 16% σε άλλες περιοχές. demographics Όπως είναι φυσικό, κάθε δημιουργία κρύβει από πίσω της και μία ομάδα. Για τα αποτελέσματα του project Research and Visualization υπεύθυνοι είναι οι: Σταύρος Μάνος (project leader) Βίκτωρ Βραχάμης, Φανή Δημητριάδη, Λίνα Ιωάννου, Χριστίνα Λατρώνη, Βασιλική Μπουζούλα, Νικόλαος Παππάς. Σε αυτό το σημείο, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Γιώργο Παπαγιαννάκη, PhD ερευνητή του Εργαστηρίου Στρατηγικής και Επιχειρηματικότητας (Ε.Στ.Ε.) του Ο.Π.Α. και την Κατερίνα Φραϊδάκη, υποψήφια διδάκτωρ και ερευνήτρια του Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Ο.Π.Α. για την καθοριστική τους συνεισφορά και καθοδήγηση στο project μας. Καθώς και όλες εκείνες τις Startups, οι οποίες προθυμοποιήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα του ThinkΒiz, ούτως ώστε να ολοκληρωθεί επιτυχώς.

Share this article

facebooktwitterlinkedin