<-- Appocalypsis --> <-- End of Appocalypsis -->
Previous Article
← Back to Blog

Στη σκιά ενός επιχειρηματία

yesss

Δίνοντας τα σωστά ερεθίσματα

Όταν ξεκινήσαμε με την ομάδα του ThinkBiz τις δράσεις μας πάντα σκεφτόμασταν πως θα κάνουμε κάτι που θα αλλάξει τον τρόπο που δρουν οι φοιτητές, που μοιράζονται τις γνώσεις τους, που σκέφτονται στην καθημερινότητα τους. Επίσης κάθε μας δράση την σχεδιάζουμε λαμβάνοντας υπόψιν αυτά που μας λείπουν ως φοιτητές και πάντα έχουμε στην άκρη του μυαλού μας αυτά που μας έλλειπαν όταν είμασταν μαθητές στο σχολείο, ερεθίσματα και δράσεις που θα μας έδιναν την σπίθα της επιχειρηματικότητας πιο νωρίς.

Ευτυχώς σταδιακά υπάρχουν ολοένα και περισσότερες δράσεις που απευθύνονται σε μαθητές, κάποιες προωθούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα αντίστοιχα ελληνικά υπουργεία, ενώ κάποιες άλλες από ανθρώπους που απλά βρήκαν την ευκαιρία και είχαν την θέληση να προσφέρουν κάτι παραπάνω εθελοντικά.

Πρωτοποριακό θερινό σχολείο επιχειρηματικότητας

Πριν από 4 χρόνια ξεκίνησε με πρωτοβουλία κάποιων φοιτητών του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το πρώτο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας (Youth Entrepreneurship Summer School – YES) για μαθητές λυκείου από ελληνικό Πανεπιστήμιο. Κάτι διαδεδομένο στο εξωτερικό που όμως δεν είχε διοργανωθεί μέχρι τότε στην Ελλάδα. Το θετικό είναι ότι το ίδιο το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από την πρώτη στιγμή το υποστήριξε και κάθε χρόνο η διοργάνωση του γίνεται όλο και πιο καλή. Στην διάρκεια αυτού του προγράμματος οι μαθητές παρακολουθούν διαλέξεις καθηγητών αλλά και στελεχών επιχειρήσεων γύρω από διάφορους τομείς που έχουν σχέση με την επιχειρηματικότητα και παράλληλα αναπτύσσουν το δικό τους επιχειρηματικό πλάνο.

Ανακαλύπτοντας τι υπάρχει και κάνοντας κάτι για τους μαθητές

Πριν κάποιους μήνες είχαμε την χαρά να βρεθούμε σαν Thinkbiz στην Γερμανία μαζί με άλλους φορείς επιχειρηματικότητας από την Ελλάδα και την Γερμανία. Εκεί ακούσαμε για πρώτη φορά το πρόγραμμα “Shadow a CEO”. Ένα πρόγραμμα όπου μαθητές περνούν την μέρα τους με έναν CEO και μαθαίνουν πως είναι η καθημερινότητα του. Το καταγράψαμε ως κάτι πολύ έξυπνο και αξιόλογο που θα μπορούσε να γίνει και στο πανεπιστήμιο μας με φοιτητές ή ακόμη και με μαθητές λυκείου. Πέρασε κάποιο διάστημα και μετά μάθαμε ότι ξεκίναγε το 4ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας. Ήταν ο ιδανικός συνδυασμός να τρέξει το πρόγραμμα για τους μαθητές του Θερινού Σχολείου με απώτερο σκοπό να αποκτήσουν μια καλύτερη οπτική, βλέποντας από μέσα πως λειτουργεί μια επιχείρηση και πως σκέφτεται ένας επιχειρηματίας.

Μεγαλύτερος ήταν ο ενθουσιασμός όταν στην σκέψη μας να τρέξουμε αυτό το πρόγραμμα ήρθαμε σε επαφή με το ΣΕΝ/ Junior Achievement Greece και ανακαλύψαμε το πλήθος των προγραμμάτων που τρέχει για μαθητές ακόμη και δημοτικού σε σχέση με επιχειρηματικότητα (συμπεριλαμβανομένου και το «Στη σκιά ενός στελέχους»).

Πρόγραμμα στη σκιά ενός επιχειρηματία

Πήραμε την απόφαση μαζί με την οργανωτική επιτροπή του YES να σχεδιάσουμε πως θα μπορούσε να γίνει μια προσαρμογή του προγράμματος «Στη σκιά ενός στελέχους» για τους μαθητές που το παρακολούθησαν. Οι επισκέψεις στις επιχειρήσεις προγραμματίστηκαν για την προτελευταία μέρα του προγράμματος, αυτό σήμαινε πως οι μαθητές θα είχαν αποκτήσει ήδη γνώσεις, θα είχαν χωριστεί σε ομάδες και θα είχαν προχωρήσει στην υλοποίηση των δικών τους επιχειρηματικών σχεδίων. Με αυτά τα δεδομένα ήταν εμφανές ότι είχαμε απαιτητικούς μαθητές και έπρεπε να προετοιμαστούν επισκέψεις που θα είχαν όντως να τους προσφέρουν κάτι. Θέλαμε να χωρίσουμε τους 42 μαθητές του Θερινού Σχολείου σε ομάδες περίπου των 5 ατόμων και να δουν την κατάσταση σε μια ελληνική startup, τι τμήματα τρέχουν πραγματικά και πως σκέφτεται ένας επιχειρηματίας. Το χρονικό περιθώριο για να το διοργανώσουμε ήταν μικρό, λιγότερο από ένα μήνα. Κατευθείαν ξεκινήσαμε την αναζήτηση των ιδανικών επιχειρήσεων: ελληνικών, καινοτόμων επιχειρήσεων με μεγάλη ανάπτυξη που να έχουν σχέση με τεχνολογία. Η άμεση ανταπόκριση των επιχειρήσεων ήταν το πρώτο θετικό σημάδι ότι αυτό που διοργανώναμε θα ήταν κάτι καλό. Μέσα σε πολύ λίγες μέρες λάβαμε την θετική απάντηση περισσότερων επιχειρήσεων από ότι περιμέναμε. Οι συζητήσεις για το τι θα κάνουμε την ημέρα της συνάντησης ξεκίνησαν άμεσα, και σε όλες τις επιχειρήσεις θελήσαμε οι μαθητές να δουν όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα, να υπάρχει ένα διαδραστικό κομμάτι όπου οι μαθητές θα μπορούν να συμμετέχουν ενεργά βάζοντας το μυαλό τους σε λειτουργία και να μιλήσουν με τουλάχιστον έναν ιδρυτή από κάθε επιχείρηση για να ανακαλύψουν το όραμα και τον τρόπο σκέψης τους.

Οι επισκέψεις

Η Τετάρτη 10/7 που ήταν προγραμματισμένες οι επισκέψεις ήρθε και στις 2 το μεσημέρι ξεκίνησαν οι ομάδες των μαθητών για το Corallia, την Daily Secret, την Hellas Direct, την Travelplanet24, το Pamediakopes.gr, το Skroutz.gr, την Warply και το Workable.

Corallia

Ο Βασίλης με μια ομάδα 3 μαθητών αναχώρησε για το Corallia Athens Innocenter.

Το Corallia Clusters Initiative -εν συντομία Corallia- είναι ο πρώτος φορέας που συστάθηκε στην Ελλάδα για την οργανωμένη και συστηματική διαχείριση και ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών καινοτομίας (innovation clusters) με στρατηγικό στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένων παραγωγικών και καινοτομικών οικοσυστημάτων στα οποία δραστηριοποιούνται συντονισμένα παράγοντες από συγκεκριμένους κλάδους και περιφέρειες της χώρας, όπου προϋπάρχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και εξαγωγικός προσανατολισμός.

Ήταν μια πολύ εποικοδομητική επίσκεψη όπου τα παιδιά γνώρισαν και εμπνεύστηκαν από πολλούς και ενδιαφέροντες ανθρώπους. Η επίσκεψη τους στις επιχειρήσεις Constelex και Antcor ήταν περισσότερο από αρκετή για να μπουν στο πνεύμα του καινοτόμου επιχειρείν και των ευκαιριών που υπάρχουν. Παράλληλα επισκεφθήκαν και μια μικρή έκθεση που υπάρχει στο χώρο με τα καινοτόμα components που δημιούργησαν οι εκκολαπτόμενες εταιρείες και χρησιμοποιήθηκαν σε παραγωγικά συστήματα από γνωστές και λιγότερο γνωστές εταιρείες.

corallia1 corallia2

Hellas Direct

Μια ακόμη ομάδα επισκέφθηκε μια επιχείρηση στο Μαρούσι κοντά στις εγκαταστάσεις του Corallia.

Η Hellas Direct υποδέχθηκε τους μαθητές του YES με μεγάλη χαρά μαζί με τους δύο συνιδρυτές της. Η Hellas Direct είναι μία καινούρια Online ασφαλιστική εταιρία αυτοκινήτου που ιδρύθηκε το 2011 με στόχο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρίες εξυπηρετούν τους πελάτες τους. Λειτουργούν με διαφάνεια σε κάθε τους κίνηση και πιστεύουν ότι ο Έλληνας καταναλωτής αξίζει μία καλύτερη ασφαλιστική εμπειρία.

hellasdirect

Daily Secret

Μια τυχερή ομάδα μαθητών ανακάλυψε ένα μυστικό στο Κολωνάκι. Έμαθε πως μια ελληνική startup μπορεί να έχει καθημερινή ενεργή παρουσία σε πάνω από 40 πόλεις του κόσμου.

Το Daily Secret είναι ένα καθημερινό email με τα καλύτερα που η πόλη έχει να προσφέρει. Το daily secret μας στέλνει ένα μυστικό τη μέρα και μας ζητά να το μοιραστούμε μόνο με φίλους μας. Καλύπτει πάνω από 40 από τους πιο επιθυμητούς προορισμούς στον κόσμο και χάρη στις δίγλωσσες εκδόσεις παρέχουν επίσης τις βασικές συμβουλές για ομογενείς.

dailysecret

TravelPlanet24.com

Ο Ανδρέας αναχώρησε για την TravelPlanet24.com στο κέντρο της Αθήνας, στα γραφεία τους στην πλατεία Συντάγματος. Η Travelplanet24.com, μία από τις 20 μεγαλύτερες e-commerce εταιρείες στην Ελλάδα, ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2005, παρέχοντας και αναπτύσσοντας υψηλής ποιότητας διαδικτυακά συστήματα κράτησης εισιτηρίων και πρωτοποριακές web εφαρμογές με στόχο την εδραίωση ενός πρωταγωνιστικού ρόλου στον χώρο της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Σήμερα, η εταιρεία συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 3 μεγαλύτερα online travel agencies στην Ελλάδα και ανάμεσα στα 10 μεγαλύτερα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 16 αγορές και έχει γραφεία στο Σύνταγμα και το Βουκουρέστι.

Το πρόγραμμα ήταν πλούσιο και οργανωμένο και η φιλοξενία της επιχείρησης άφησε στους μαθητές την καλύτερη εντύπωση. Ίσως ένας από τους πιο συναρπαστικούς εργασιακούς χώρους καθώς οι επισκέπτες μας με δυσκολία τον άφησαν πίσω τους.

photo 3

Pamediakopes.gr

Ο κόσμος του τουρισμού είχε δύο φορές την τιμητική του καθώς μας υποδέχθηκε και η ευρέως γνωστή pamediakopes.gr ή αλλιώς e-Travel S.A.. Η e-Travel αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Ελλάδα. Οι μαθητές επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις τους και έφυγαν ενθουσιασμένοι έχοντας την ευκαιρία να δουν από κοντά πως δουλεύουν στελέχη της επιχείρησης.

pamediakopes

Skroutz.gr

Κάπου στην Νέα Ιωνία βρίσκονται τα νέα γραφεία ενός από τους πιο δημοφιλής Online προορισμούς του ελληνικού Internet. Τα γραφεία της επιχείρησης εντυπωσιακά. Αν τα συνδυάσουμε με τις γνώσεις που απέκτησαν οι μαθητές και τα δώρα που πήραν στο τέλος σίγουρα άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις.

Το Skroutz.gr είναι μια μηχανή σύγκρισης τιμών και προϊόντων που αναπτύχθηκε αποκλειστικά από εκείνους αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής, με στόχο να κάνει την online σύγκριση προϊόντων και τιμών πιο απλή και αξιόπιστη. Το Skroutz.gr έχει εδραιωθεί ως η κορυφαία μηχανή αναζήτησης & σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα. Περιλαμβάνει προϊόντα από διαφορετικά ηλεκτρονικά καταστήματα και εξυπηρετεί περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες σε μηνιαία βάση.

skroutz

Warply

Κάπου στο κοντά στο Μοναστηράκι με θέα την Ακρόπολη βρίσκονται τα γραφεία που στεγάζουν το ελληνικό startup Warply. Η Warply αποτελεί ένα εργαλείο Mobile marketing που αξιοποιεί τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία στα smartphone με τον καλύτερο τρόπο.

warply

Workable

Ένα πολλά υποσχόμενο ελληνικό startup στον Γέρακα μας υποδέχθηκε με ενθουσιασμό. Τα γραφεία τους εντυπωσιακά και περισσότερο οι άνθρωποι. Με αυτήν την επίσκεψη οι μαθητές ανακάλυψαν πως λειτουργεί ένα οργανωμένο startup και είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις για εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν και στην δικιά τους επιχείρηση.

Το Workable είναι ένα cloud-based λογισμικό πρόσληψης και επιλογής προσωπικού που βοηθά τις νεοσύστατες επιχειρήσεις και τις ΜΜΕ να διαχειριστούν όλες τις πτυχές της πρόσληψης τους. Ιδρύθηκε το 2012, η εταιρεία βρίσκεται σε στάδιο γρήγορης ανάπτυξης με την υποστήριξη των $900.000 που έλαβε ως seed funding από το Openfund και ιδιώτες επενδυτές.

workable

Οι εντυπώσεις

Σίγουρα μια καλή ανάμνηση και για πολλούς καλλιεργήθηκε η επιθυμία να επιστρέψουν σύντομα. Η μεγαλύτερη χαρά ήταν όταν στο τέλος είδαμε τις αξιολογήσεις των μαθητών, που μας αποκάλυψαν ότι η επίσκεψη που πραγματοποίησαν τους άφησε ενθουσιασμένους. Αυτό ήταν απόδειξη ότι είναι κάτι που πρέπει να ξαναγίνει και ότι οι επιχειρήσεις έδειξαν τον καλύτερο τους εαυτό, δίνοντας την μεγάλη ευκαιρία στους μαθητές να δουν πως πραγματικά είναι να δουλεύεις σε μια ελληνική startup.

Εγώ και άλλοι πολλοί υποθέτω πως θα ήθελαν να ζήσουν αυτήν την εμπειρία και μακάρι να είχα την ευκαιρία να λάβω τα ανάλογα ερεθίσματα στα μαθητικά μου χρόνια.

Μπορεί να μην έχουμε το πλήθος των μαθητών που στα 13 τους χρόνια απέκτησαν την πρώτη τους επιχειρηματική δραστηριότητα (σπάνιο φαινόμενο παγκοσμίως) αλλά σίγουρα βλέπουμε ότι δημιουργείται το υπόβαθρο να δέχονται τα ανάλογα ερεθίσματα όσο πιο σύντομα μπορούν για να είναι έτοιμοι στα φοιτητικά τους χρόνια και να κατανοούν τι σημαίνει επιχειρηματικότητα.

Share this article

facebooktwitterlinkedin