<-- Appocalypsis --> <-- End of Appocalypsis -->
← Back to Blog

Σχεδιάζοντας Δράσεις για τους Απαιτητικούς Μαθητές του 5ου YES Program

yeshadow2014

Ήταν κάπου αρχές Ιουνίου όταν μιλήσαμε με την ομάδα του YES Program η οποία πυρετωδώς διοργάνωνε τις τελευταίες λεπτομέρειες για το 5ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η αναμενόμενη πρόταση ήταν να υποστηρίξουμε και φέτος το πρόγραμμα με δράσεις όπως η «Στη Σκιά Ενός Επιχειρηματία» που τρέξαμε την περασμένη χρονιά πιλοτικά για τους μαθητές του. Η απάντηση μας ήταν προφανής. Η εμπειρία που είχαμε την περασμένη χρονιά αλλά και τα θετικά σχόλια των μαθητών μας είχαν οδηγήσει με μεγάλη βεβαιότητα να τρέξουμε το Project “Day in a Startup” που ήταν η παραλλαγή του για τους φοιτητές. Γεμάτοι περισσότερες εμπειρίες και σκέψεις για επιπλέον δράσεις πήραμε χαρτί, στυλό και τη λίστα με τα workshops που τρέξαμε την περασμένη χρονιά έτοιμοι να σχεδιάσουμε μια μοναδική εμπειρία. ΤΟ 5ο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Ίσως το YES Program αποτελεί πρότυπο δράσης για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας σε μαθητές λυκείου. Ο συνδυασμός της εμπειρίας 4ων χρόνων αλλά και της τρομερής διάθεσης της οργανωτικής ομάδας πίσω εξασφαλίζει ένα σωστό αποτέλεσμα που χρόνο με το χρόνο βελτιώνεται. Η έκπληξη μας ήταν όταν μάθαμε πως φέτος το πρόγραμμα θα φιλοξενούσε 80 έναντι 40 μαθητών που είχε τα περασμένα έτη. Η πρόκληση ήταν μεγαλύτερη από ότι περιμέναμε, όταν μας ενημέρωσαν πως μαθητές που είχαν επιλεγεί είχαν ήδη διακριθεί σε διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας όπως το Ennovation Junior, ενώ υπήρχαν και άτομα τα οποία είχαν ιδρύσει ήδη επιχειρήσεις και οργανισμούς. Το πρόγραμμα έλεγε τα εξής. Τη δεύτερη μέρα του YES θα διοργανώναμε το μεγαλύτερο Business Model Canvas Game μέχρι σήμερα. Τη δεύτερη μέρα θα μετατρέπαμε τους μαθητές “From Fish to a Rockstar” κάνοντας ένα δοκιμασμένο workshop σε presentation skills και στις 16 Ιουνίου – την προτελευταία μέρα του YES – οι μαθητές θα ζούσαν «Στη Σκιά Ενός Επιχειρηματία». The Business Model Canvas Game Η επιλογή του workshop The Business Model Canvas Game ίσως αποτελούσε την ιδανική περίπτωση για να εισάγει τους μαθητές του προγράμματος στην έννοια της επιχειρηματικότητας. Έχοντας διοργανώσει το συγκεκριμένο workshop ήδη 7 φορές σε προπτυχιακούς, τελειόφοιτους και μεταπτυχιακούς φοιτητές με μεγάλη ή καθόλου εμπειρία σε βασικές έννοιες επιχειρηματικότητας, γνωρίζαμε ότι θα δουλέψει σωστά. Το συγκεκριμένο workshop είναι απλό και ενσωματώνει βασικά χαρακτηριστικά όλων των δράσεων του Οργανισμού μας. Ύστερα από τη βασική εισαγωγή για τη χρήση του Business Model Canvas, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες των 5 περίπου ατόμων με την υποστήριξη ενός facilitator. Χαρτόνια, περιοδικά, post it και γρίφοι αποτέλεσαν τα εργαλεία για αν καταφέρουν οι συμμετέχοντες να σχεδιάσουν την persona του πελάτη τους, να δομήσουν την αξία που έδινε η επιχείρηση του case σε αυτούς αλλά και να επινοήσουν νέα revenue streams.

IMG_4229 IMG_4242

 

 

Ίσως μια μοναδική ευκαιρία να κάνουν νέες γνωριμίες, να μάθουν να δουλεύουν ομαδικά και να κατανοήσουν με έναν Interactive τρόπο αυτές τις βασικές έννοιες. Ο οικοδεσπότης, Mark ή κατά κόσμο Φίλιππος, βοήθησε στο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των ομάδων αφού θα επέλεγε μια νικήτρια ομάδα έπειτα από τις παρουσιάσεις 2 λεπτών που έπρεπε να πραγματοποιηθούν. Ο πειραματισμός μας όμως δεν σταμάτησε στο να τρέξουμε το συγκεκριμένο workshop με 80 μαθητές. Θέλαμε να δούμε πως φοιτητές οι οποίοι δεν είχαν υποστηρίξει το συγκεκριμένο workshop στο παρελθόν, με τη χρήση του οδηγού που ετοιμάσαμε θα καταφέρναν την άψογη εκτέλεση. Η Άννα, ο Αλέξανδρος, η Αριάδνη, η Ιωάννα, η Κατερίνα, η Μαριάννα, η Μαρία, ο Νίκος, ο Σταύρος και ο Παντελής πήραν το ρόλο των facilitators μαζί με τον Γιώργο, το Βελησάριο, το Μιχάλη, την Ρεγγίνα, τον Αντώνη, τον Φίλιππο και εμένα. Το πείραμα αποδείχθηκε επιτυχές πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το Business Model Canvas Game του χρόνου θα περάσει στην επόμενη διάσταση υποστηρίζοντας το δυνατόν περισσότερα μαθήματα και εκδηλώσεις. Το σημαντικότερο όμως όλων ήταν ότι οι μαθητές μας στις τελικές παρουσιάσεις έβαλαν κάτω φοιτητές διακεκριμένων μεταπτυχιακών και προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Shadow an Entrepreneur by Thinkbiz Με ανυπομονησία περιμέναμε να δούμε την εξέλιξη της δράσης «Στη Σκιά ενός Επιχειρηματία». Το κοινό φέτος ήταν μεγαλύτερο και ποικιλόμορφο. Έπρεπε να καλύψουμε με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες του. Βασικός άξονας μας φέτος ήταν να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε όλους τους μαθητές είτε ήθελαν να επισκεφθούν επιχείρηση στα πρώτα στάδια της, στους πρώτους μήνες λειτουργίας με μια ομάδα έως 5 ατόμων, έχοντας παράλληλα επιχειρήσεις πιο προχωρημένες με κάποια χρόνια λειτουργίας και 5-25 άτομα προσωπικό έως και επιχειρήσεις εδραιωμένες με πολλά παραπάνω άτομα. Βασικός κανόνας στην επιλογή μας ήταν να μιλήσουν με ιδρυτές επιχειρήσεων, να κάνουν διάλογο και να δουν πως λειτουργεί η επιχείρηση και επιλεγμένα τμήματα της ενώ παράλληλα θα χρειαζόταν να δουλέψουν ένα πραγματικό case και να το παρουσιάσουν στα αρμόδια στελέχη. Ξεκινήσαμε λοιπόν τα τηλεφωνήματα και ήδη από την πρώτη μέρα είχαμε τις πρώτες θετικές απαντήσεις. Φέτος το πρόγραμμα με χαρά το υποστήριξαν το Corallia Clusters Initiative, με τις επιχειρήσεις 7l International και Antcor, η Tripsta|Travelplanet24 και η e-Travel (Pamediakopes.gr) όπως και πέρσι ενώ είχαμε και νέους υποστηρικτές το e-food.gr, τη sleed αλλά και ένα Incubator το EGG το οποίο υποστηρίζεται από τη Eurobank και το Corallia Clusters Initiative και θα μπορούσαμε να βρούμε πλήθος νέων επιχειρήσεων στα πρώτα τους βήματα.

map

 

 

Η ημέρα των επισκέψεων Σε λίγες μόλις ημέρες σχεδιάσαμε μοναδικά workshops για κάθε προορισμό και χωρίσαμε τα 80 άτομα σε ομάδες των 5-20 ατόμων ανάλογα με τον προορισμό. Οι πρώτες ομάδες αναχώρησαν από τις εγκαταστάσεις του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για το το Corallia α1•innohub και το e-food.gr στο Μαρούσι. Οι μαθητές που επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του Corallia ανακάλυψαν το ρόλο του στην ανάπτυξη τεχνολογικών οικοσυστημάτων καινοτομίας (innovation clusters) με στρατηγικό στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένων παραγωγικών και καινοτομικών clusters στη συζήτηση με τον ιδρυτή του και επισκέφθηκαν τις εταιρείες 7l International (πρωτοποριακές tailor made τεχνολογίες λογισμικού σε μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς, καθώς και σε φορείς του δημοσίου τομέα), και Antcor (ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών στο χώρο των ευρυζωνικών δικτύων).

photo7

Το δεύτερο group επισκέφθηκε το e-food.gr όπου είδε και έμαθε πως μια ομάδα με πάθος για εξυπηρέτηση κάνει εφικτό να παραγγέλνεις delivery από μέσω διαδικτύου. Οι μαθητές μπήκαν πραγματικά στη θέση των στελεχών του τμήματος μάρκετινγκ βλέποντας την καθημερινότητα τους και σίγουρα εμπνεύστηκαν από τα πρόσωπα πίσω από την ιδέα. IMG_8039

Στη Λ. Συγγρού βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του EGG. Εκεί οι μαθητές είδαν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επιχειρηματικής επώασης (incubation), επιτάχυνσης (acceleration) και συνεργασίας (co-working). Το «egg – enter•grow•go» είναι μια πρωτοβουλία Eταιρικής Kοινωνικής Eυθύνης της Eurobank την οποία σχεδίασε και υλοποιεί με το Corallia. 10555181_10204286352945060_609681261_n

Με χαρά και φέτος μας υποδέχθηκαν επιχειρήσεις τεχνολογίας στον κλάδο του τουρισμού που έχουν μεγάλη ανάπτυξη. Η travelplanet24 με τα συναρπαστικά γραφεία στο κέντρο του Συντάγματος υποδέχθηκε του μαθητές που ήθελαν να δουν από κοντά ένα από τα μεγαλύτερα travel agencies της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν με τον ιδρυτή και να δουν συνολικά τις λειτουργίες της επιχείρησης. IMG_1801

Από το πρόγραμμα επίσης δεν θα μπορούσε να λείπει και η ευρέως γνωστή pamediakopes.gr ή αλλιώς e-Travel S.A.. Η e-Travel αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Ελλάδα. Οι μαθητές επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις τους και έφυγαν ενθουσιασμένοι έχοντας την ευκαιρία να δουν από κοντά πως δουλεύουν στελέχη της επιχείρησης. 10587263_10152552355012931_1579766554_o

Τέλος, κάπου στο Περιστέρι μας υποδέχθηκε η ομάδα της Sleed μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και πιο ελπιδοφόρες εταιρείες στον χώρο του e-Business & Digital Marketing στην Ελλάδα. Στις εγκαταστάσεις τους είχαν την ευκαιρία να δουν και την ομάδα που αναπτύσσει το e-satisfaction τη πρώτη πλατφόρμα, για την ταχεία και υγιή ανάπτυξη του e-commerce στην Ελλάδα. sleed

Συνολικά θα λέγαμε ότι φέτος η εμπειρία ήταν πολύ δυνατή και σίγουρα οι συμμετέχοντες πιο απαιτητικοί. Ίσως ήταν ο καλύτερος τρόπος για να κλείσουμε τις δράσεις του Thinkbiz για αυτή τη χρονιά και να παραδώσουμε τη σκυτάλη στη νέα γενιά μελών μας. Είμαστε σίγουροι πως τα νέα παιδιά θα έρθουν με καλύτερες και πιο φρέσκες ιδέες για να αναπτύξουν την επιχειρηματικότητα με όρεξη στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Το πρόγραμμα YES
Το Θερινό Σχολείο Νεανικής είναι το πρώτο θερινό σχολείο επιχειρηματικότητας που διοργανώνεται από Ελληνικό Πανεπιστήμιο και απευθύνεται σε μαθητές λυκείου. Λαμβάνει χώρα εδώ και 5 έτη από το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει ως στόχο την ανάδειξη της νεανικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας . Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ζωντανό, διαδραστικό και πρακτικά προσανατολισμένο. Περιλαμβάνει, ανάλυση και συζήτηση μελετών περίπτωσης από την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα, συμμετοχή σε επιχειρηματικά παίγνια, ομαδικές δραστηριότητες, και εκπαίδευση στη δόμηση ενός επιχειρηματικού πλάνου και στην πιθανή υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας.Στο πέρας του θερινού σχολείου θα δοθεί σε όλους τους μαθητές βεβαίωση παρακολούθησης.

Share this article

facebooktwitterlinkedin