<-- Appocalypsis --> <-- End of Appocalypsis -->
← Back to Blog

The Pivot

pivot-pano_12229

Μιλάς με τον κολλητό σου και κλείνεις το τηλέφωνο στις 7. Μόλις κανόνισες να βγεις για ποτό γύρω τις 9 στο Γκάζι.

Έχεις χρόνο μπροστά σου, οπότε τι κάνεις; Browsing στο timeline σου. Ξαφνικά το μάτι σου πέφτει σε ένα party που γίνεται σήμερα στην Καρύτση. Δεν γίνεται να το χάσεις! Το βράδυ τελικά σε βρίσκει στην πλατεία Καρύτση!

Συγχαρητήρια, μόλις έκανες pivot!

Αν ήσουν start-up πως θα ερμήνευες την παραπάνω συμπεριφορά;

* Το πρόβλημα είναι η διασκέδαση

* Η λύση είναι το Γκάζι

* Ψάχνοντας λίγο παραπάνω όμως ανακαλύπτεις μια πιο ταιριαστή λύση

Κάπως έτσι («ψάχνοντας») ανακαλύπτεις πως η μαγική ιδέα που είχες ένα βράδυ με πολλή ζέστη και λίγο αλκοόλ, από κάπου “μπάζει”. Δεν λύνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο το πρόβλημα που στοχεύεις. Αν θες να κατακτήσεις τον κόσμο πρέπει να την αλλάξεις! Και το κάνεις. Piece of cake!

Ή μήπως όχι; Επειδή το αρχικό σενάριο είναι αρκετά εύκολο ας το κάνουμε λιιίγο πιο δύσκολο.

Ας υποθέσουμε ότι το πρώτο μέρος που έχεις επιλέξει να πας δεν είναι ένα τυχαίο μαγαζί στο Γκάζι αλλά το αγαπημένο σου στέκι. Πόσο εύκολα αλλάζεις τότε την απόφασή σου;

Αντίστοιχα, όταν έχεις μια ιδέα και είσαι διατεθειμένος να την κυνηγήσεις μέχρι τέλους αναπόφευκτα την ερωτεύεσαι. Δένεσαι με αυτή και εκεί είναι που αρχίζουν τα προβλήματα.

Το πιο δύσκολο – με βάση τη δική μου εμπειρία – είναι να αποδεχθείς πως αυτό το οποίο έχεις σκεφτεί η/και υλοποιήσει δε λειτουργεί. Είναι σαν να αποδέχεσαι πως έκανες λάθος. Όταν όμως το αποδεχθείς έχεις κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη διόρθωσή του.

Πρώτα έρχεται το πρόβλημα, μετά η ιδέα, στη συνέχεια η υλοποίηση και στο τέλος οι πελάτες/χρήστες. Οι τελευταίοι είναι όμως εκείνοι που θα καθορίσουν όλα τα προηγούμενα και αν δεν συμφωνούν με την δική σου προσέγγιση, η αποτυχία είναι δεδομένη.

Pivot είναι κάτι που το κάνουν όλες οι εταιρίες στο ξεκίνημά τους. Είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Δε με πιστεύεις; Για δες τις παρακάτω εταιρίες:

– YouTube: Ξεκίνησε ως video dating site

– PayPal: Ξεκίνησε ως πλατφόρμα για να στέλνεις λεφτά μεταξύ Palm συσκευών

– Instagram: Ξεκίνησε με το όνομα Burbn και ήταν ένα mobile game μεταξύ του Mafia Wars και του Foursquare

– Yelp: Ξεκίνησε ως ένα site όπου μπορούσες να ρωτήσεις με email τους φίλους σου για το που μπορείς να βρεις local services (πχ εναν γιατρό)

Τώρα;

Κλείνοντας αυτό το post θα ήθελα να σημειώσω δύο πράγματα που θα σε οδηγήσουν σίγουρα στο να κάνεις ένα pivot.

1. Πριν θεωρήσεις κάτι, που θα στηριχτείς επάνω, δεδομένο ζήτα από τους (πιθανούς) πελάτες σου να στο επιβεβαιώσουν. Μην πεις ποτέ «Δεν ξέρουν αυτοί, όταν το δουν θα καταλάβουν». Πάντα ξέρουν…

2. Μην ερωτευτείς την ιδέα σου. Μην ερωτευτείς το προϊόν σου. Αν χρειαστεί χάλασέ το και ξαναφτιάξτο όλο από την αρχή.

Bonus: To pivot είναι σαν μια στροφή. Αν κάνεις πολλές θα ζαλιστείς.

Consume Responsibly!

Share this article

facebooktwitterlinkedin

John Katsiotis

John Katsiotis

Co-founder @ Parking Defenders. Executive Director @ ParkAround. Ex-Amsterdamer. Tech Guy doing Sales. Microsoft MVP since 2008. Part of Rockstart Accelerator 2013. Wake-boarder.